Wilhelm-dalok
avagy a vidéki orfeusz
3
4
valaki kint hagyta a gereblyét
nekem sosem vettek vattacukrot
megyek a dragaccsal korpáért
zavartak a sintérhurokkal
az udvaron sütik az ökröt
jobban szeretem ha pechán úr
a csarton féle karton félve
a zsilettpengéket eldugdossák
három napja tekercsel a sógor
poroszkálni a meleg sóban
fű & réz
Celan
(Lator László fordítása)
ül a ragyogó ekevas előtt
miért ne enne az ember aranyat
írja a naplóját a vattába
nem írnak semmit a láda oldalára
az a kő éppen olyan keserű volt
akkor földreejtette volna
mert már meztelenek az angórák
ne liferálja át a necegugákat
habakukk a katonatükörben
tolbuhin a velenczei tükörben
tukacs konrád történelmi csataképfestő
táncverseny
„POZZO Régebben hány táncot tudott, a farandole-t, az almée-t, a körtáncot, a dzsigget, a fandangót, sőt a hornpipe-ot is. Szökdécselt. Most már csak ennyit tud. Tudják, hogy hívja ezt a táncot?
ESTRAGON A lámpagyújtó halála.”
Beckett: Godot-ra várva
megőszült söprűk ősz sárkefék
az együgyűeket oda viszik
mint a tanító néni cipőgombja
várjam meg míg kivirágzik
némiképp
maurits ferencnek
„Arra a mondatra gondolok: »Et violæ nigræ sunt«, amit Vergilius Teokritosból fordít, és ami arra enged következtetni, hogy a szem abban az időben még nem különböztette meg a sötétkék tónusokat. Eljön az idő, amikor az ultraviola is látható lesz.”
Gide: Napló (1931)
mi lesz kérdezte vak vigh tibike
ó megy
párizs, 1991. december
188
mint egy fogathajtóversenyen
mint gyémántvartyulákban matatni
wilhelm hattyúdala
„Minden állat bűnöző, még a ló és a hattyú is (cél nélküli szépsége többé sehová sem száll): létezik hattyútól való félelem.”
Otto Weininger: Napló
az is csak júdáspénz lenne
az a nagy koncert ahogy építi
górényi patkány- és görényfogó
a szőke tiszából a szőke tiszába
mind kiszedte a szemöldökét
meghallhatta asztmás szuszogását
fehérre festett egy dákót
mi a kő
rekapituláció-kísérlet a JEL színház l’orphèe provincial című előadásához nagy józsef koreográfusi-rendezői megjegyzéseivel és rajzaival
„A szomorúság végső foka: nem létezik többé különbség a könny és a kő között.”
Cioran
243
244
245
246