|
természetesen a rolós feketére |
melyet azon a ben shahn-rajzon láthatsz |
cowboy és chaplin-filmekben |
ha nem csak az első síkra ügyelsz |
ahogy a nagy öklözések-lődözések közepette |
könyökvédőmet hegyesszögben törve körmölök |
láthatsz chaplin baszkódásai mögött is |
ahogy a sárga istráng-alátétel éppen |
a grúzon véres géz-t bütykölöm |
már függetlenül a gipsz-szériától |
noha még mindig g-dúrban és fekete-fehéren |
és láthatsz ahogy a gödöllői yamborin
|
karomban a sáros gödölyével valamint |
a film végefelé a diszkoszként berepülő
|
grieg-lemez leüti a komódon lángoló grogot |
soroknál diadalittasan felüvöltök |
majd jelzem a rendezőnek megyek a gyerekért |
nem jöhet egyedül a temetőn át |
szóval erre a fekete íróasztalra |
amelyet még poor nagybácsitól örököltünk |
nem volt neki lába (a pesti m-néni férjének sem |
volt de ő mindig ott volt a puskás-meccseken) |
a fiókok tele üzleti levelezésével |
(a zágrábi jugo-american-nek dolgozott) |
ami természetesen szintén beépül munkásságomba |
mert bélyeggyűjteményem lila egzotikuma |
kevés ambiciózus intarziáimhoz |
A FÁTUM AVAGY A FANTOMFÉNYKÉP-hez
melyet magunk között csak fatima-ként emlegetek |
|
bartóki megszállottságú mamusz ütöget tűjével |
kopog egy melegen melodikus műről álmodozó hangszer |
|
kopog mint egy kis végállomás szikratávírója |
|
kopog csöpp szeplős tojáson |
a gipsz kiűzetett angyaláról van szó |
annak fantomrajzát szögezi fekete íróasztalomra |
hol kis zöld golyóbisokban kérődzöm |
a harmatos fanszőrt hajnalonta |
mint aki jól végezte dolgát |
s csak az maradt neki még hátra |
hogy kiszedje a lexikonból ben shahn |
bár sem ben sem bem nincs benne |
csak bem apó a hófehér szabadsághős |
a hófehér törpe székelyvarrásos fantomfényképe |
törökország után ugyan hol lelik |
hogy az én rolós fekete íróasztalom |
titkos fiókjainak egyikében rejtőzik |
vagy tényleg nem szú perceg |
hanem petőfi agg generálisa készül |
famentes írólapjaim között |
|
|