Egy iskolapadra
lábam messze kalimpál a mocsokpolitúros kalodalyukon |
a térkép citromhomokját antracénóceánját kavarja |
immár száz éve és én még mindig nem tudom |
melyik a tisza jobb partja |
melyik a tisza bal partja |
forgok benne ártatlan örvény mi csak szalmaszálat |
könnyű szennyet tud táncba vinni |
forgok a szégyenpad fenntart |
akárha forrázó teknő láncain forognék |
ceruzám száraz ág kivirágzik a fenékbe szúrva |
füzetem üres lapja között az iszap finom kópiapapírja |
míg én a városka kurvájának nevét vésem a padba |
vésem szívét nyíllal átlőve annak akivel |
szerb szürrealista költőket olvastam 1955-ben |
mégis valami tartást adott a pad |
szamárpadból érkeztem pattanásos nagy fülekkel |
de nem a jobb oldalról hol törpülő póznasorokat |
de nem a bal oldalról hol növekvő póznasorokat rajzoltak |
a perspektíva fogalmával ismerkedő gyerekek |
a szamárpad hátul volt középen az izzadó dobkályhánál |
szamárpadból érkeztem a szégyenpadba |
mely mégis valami tartást kölcsönzött nékem |
hiszen mihelyt felszabadíthattam végtagjaimat |
(a hanyattlöki volt a kedvenc kocsmánk) |
tarkómat a földhöz ütögetve ritmikusan |
pedig hát én majd hasra szeretnék fordulni |
nagy szégyenemben koporsómban |
mely szintén elnagyolt össze-vissza firkált |
a nap mint óriáslencse néz |
majd átszúr a vékony fűzölddel varrt földtakarón |
semmihez szögezve marhanyelv-tekercsem immár mindörökre |
|
|