|
|
Mert nem hihettem, hogy mindezt megtehette velünk. |
Ha most hinnem kell Benne, csak azért, hogy elmond- |
jam Neki, mennyire csalódtam volna, ha hiszek. |
Illetve, hogy nem csalódtam, mikor nem hittem. |
Vagyis, mikor azt hittem: ha van, csak jobb lehet ennél. |
Más szóval: a Jót hittem Róla. Azért nem hittem Benne.
|
Nem hittem, hogy erre a Rosszra teremtett volna, ha |
Ha most mégis hiszek ebben a Létezésben, csak azért, |
hogy számon, kérjem ezt a Létezést. |
(Hitetlenségem ellenére.) |
(Hiszen létezésének bizonyára nem az én hitem a |
Ha talán mégis létezhet ebben az istentelenségben. |
És Teremtményeit ennyire a maga képére teremtette ez |
Faragott képet csinált magának, ő, aki megtiltotta |
nekünk, hogy faragott képeket csináljunk. |
Ha van, és hogyha olyan, amilyen (amilyen lehet), |
legalább miért nem valaki másnak a képére teremtett |
Hogy aztán mi is, akik a magunk képére teremtettük |
Őt, valami más képre teremthettük volna? |
Amitől talán Ő is megváltozna. |
Talán még meg is válthatta volna magát. |
Ahelyett, hogy egy egész Örökkévalóságra ilyen kár- |
Lehet, hogy még a megváltásra sem áhítozott? |
De hát akkor miért teremtett bennünket olyanná, akik |
folyvást a megváltásunkra várunk? |
Ha nem várnánk folyvást a megváltásunkra – az ő |
belénk plántált Szándéka szerint –, ami pedig sosem |
jön el, akkor talán jobban tudnánk hinni Benne. |
Akkor nem kellene csalódniuk Benne a Benne hívőknek. |
Akkor talán nem lehetnének olyan elégedettek Vele a |
Hátha nem is akarta, hogy higgyünk Benne? |
Talán éppen az volt a Teremtő Szándéka, hogy ne |
Ki fürkészheti ki a Teremtő kifürkészhetetlen Szándé- |
Quia absurdum? És miért ne hihetnők el azt, ami hihető?
|
Akkor pedig lehet, hogy Ő van, csak egészen más, mint |
Lehet, hogy van, és ő robbantotta belénk ezt a szaka- |
dékot hit és hitetlenség között? |
Elhitette velünk, hogy csak hinnünk vagy nem hinnünk |
Ezt a sivár alternatívát. |
Hátha lehetne más is. Se hinni, se nem hinni. |
Ha van, talán ezt fogadná legszívesebben: |
Hogy ne tudjuk Róla, hogy van-e.
|
|
|