Vojtina recepcióesztétikája
| manapság valamire való költő |
| nem kezdi úgy a versét hogy ó jaj |
| és nem folytatja úgy hogy hová lett ez meg az |
| még kevésbé úgy hogy a mélységből kiáltok hozzád uram |
| csatornát vált a távirányítóval |
| az énköltészet kiment a divatból |
| és a tavalyi toposzok oda kerülnek ahová valók |
| a kukába a rohadó salátalevelek közé |
| különben is költőnek kuss ha komoly dolgokról van szó |
| az irodalom egyetemes jelenség tehát az egyetem felségterülete |
| és ez nagyon is jól van így |
| nincs szebb mint a bíbor alkonyatban hazafelé tartó tanszemélyzet |
| meg-megcsillan ércsisakjuk és kengyelvasuk |
| kezükben kétélű kard az átértékelés |
| senki sem műveli náluk magasabb szinten az elméletet |
| márpedig az elméleten múlik minden |
| elmélet nélkül a vers csak a bolygó hollandi hajója |
| jól is néznénk ki trendek és tőzsdeindex nélkül |
| ha nem tudnánk hogy a mai napon |
| hány pontot emelkedett kosztolányi hányat esett babits |
| a multikulturális játszótéren mindeközben |
| a csengő hangú tanszékek kánonban énekelnek |
| és kemény profi teniszt játszanak |
| most én adogatok és te fogadod |
| és te adogatsz és én fogadom |
| megfelelünk a korszak elvárásainak |
| reflektálunk egymás textusára |
| ami mindkettőnknek előnyös |
| a reflektálatlan textus nem üdvözül |
| a reflektált viszont igen |
| tizenöt semmi harminc semmi negyven semmi |
| ennyiből már bőven kijön egy könyv |
| ha nem botlasz bele minden szir-szar emberi gondba |
| de koncentrálsz és ahogy azt joggal várják tőled a múzsák |
| fölkerülhetsz még a profik rangsorában |
| a kis nyelv költőjének elérhető legelőkelőbb |
| hatezerhatszázhatvanhatodik helyre |
|
|