| a végtelen óceán énekbeszéde és hullámlocsogása, |
| és Petrinél, mint Muszorgszkijnál, |
| táncolni, dalolni se szégyell a Halál, |
| a céhhagyományok összeszorított fogú mestere vagyok, |
| megátalkodott klasszicista |
| (vagy ami még rosszabb, későromantikus futóbolond, |
| aki minden észérv ellenére kitart amellett, |
| hogy az ember: a teljes egész!). |
|
| Viselem is, mint marhabélyeget, |
| Herzfeld izzó szellemességgel rámsütött észrevételét: |
| „Két téma közt meglátszanak a varratok.” |
| Azaz: jó, jó, de nem az igazi.
|
|
| Száz év telik el, mire Herzfeldről kiderül, |
| Brahmsban nincs se cérna, se tű, |
|
| Tegyük föl, eltelik újabb száz év, |
| s még mindig megvan és makacsul kering az űrben a Föld, |
| még mindig nyelvel az emberiség, s van hangversenyterem… |
|
| Mondjuk, hogy csak a naptár lett száz évvel idősebb… |
|
| Miért ne lehetne ott egy kastély őrtoronnyal, |
| és egy sarokkal odébb egy lapos tetejű bástya, |
| hol éjfélkor, mint Hamlet atyjának bolyongó szelleme, |
| megszólalhatnának a verseink? |
|
| Hova lenne akkor az észbontó különbség, |
| hogy melyikünk melyik iskolába járt, s kihez, |
| milyen iskolát alapított, |
| és hogy gombolta végig a költészet-zakót? |
|
| Fakó mikrofonhangunkon is átszüremlene |
| az a nagybőgők basszusánál is mélyebb brummogás, |
| és ellenszólama, a fülsértően éles, |
| már alig hallható sivítás, |
| ahogy a huszadik század vége, |
| a teljes szétrohadás kora |
| bukdácsol, kavarog, fütyül minden szavunkban, |
| de még a szó- és sorközökben is, |
| mint sírkövek között a szél. |
|
|