lángbetűkkel írta a kor
falára |
MINDENKI HÜJE CSAK ÉN NEM |
mások meg nem
kevesebbet vártak a Beatles-együttestől |
mint új világvallást békét jövőt |
|
aztán jöttek a hetvenes évek |
a Beatles
örökzöld slágerek fenyőillata lett |
és a költők áttértek a gépelt betűkre |
nem is szólva az elidegenítő célzattal használt |
|
mellesleg közben az is kiderült |
csak korlátozottan hasznosítható a költészetben |
amire
vegyünk egy egyszerű példát |
mint egy adott ország állampolgárának |
három fülem nőtt volna az
elnyomástól |
és a tekintetemből kiolvashatók lettek volna bizonyos szörnyűségek |
vagy épp ellenkezőleg a homlokomon |
egy csillag világított volna |
az ugye a világértelmiségit |
nyaralójának valamelyik óceánra vagy egy
hegyi patakra nyíló tágas teraszán |
töprengésre csábította volna |
mely
töprengés mint köztudomású |
ketyegő gyümölcsöt érlel a repülőtéri
csomagmegőrzőkben |
szegénység kisszerű tempózása a cápák közt |
|
a
hétköznapi elem a versben |
és semmi esetre sem
arra való |
hogy eltussolja a földrengető botrányt |
melybe szédítő
ígéreteivel |
századunk rántott bele minket |
a
költő egy szemetes kukában idézi a teljes embert |
ha éppen nem azt hallanánk |
hogy az autók szökőárja fölött köröző madarak |
a Marseillaise-t fütyülik |
azaz azt hogy nincs vesztett csata |
ami nyilvánvaló képtelenség |
és egyben az ember legfőbb bölcsessége |
halálreumás csontunkban a nyár |
az esetlegesben sajgó lényeg |
a
másodperc merev burkában osztódó suhanás |
|
|