Párizs, szellemváros*

semmi sem változott
a latin csillogás a dolgok fölszínén
mintha ez lenne a világ
a nyelv kopár törzséből gyorstüzelésben sarjadó szórügy-sorozat
a Boulevard Périphérique-en
(kétszer három sáv autónyulaktól duzzadó hüllőgyűrüje)
a MEGHALSZ HA LELASSULSZ filozófiája
Nicolas Schöffer műtermében Schöffer Miklós
(Rue Hégesippe-Moreau)
a fény a tér az idő mint c’est á dire…
comment?… anyag
de a Champs-Elysées fényszobrán Schöffer stoplámpái
nem jelzik a százados bukást
csak a föl-le arany-piros terét
csak a nem-tanultunk-semmiből idejét
a művészet egy jót nyilatkozik de a rejtvény anyaga megmarad
a város ölni készül és ez látszik rajta
szirénahang a pornómozi előtt
a Nyugati Autóút tájékán kanyargós keskeny utca sötét
a kövön egy arab a mellében kés egy nő borul rá
a falhoz lapulva nézik vagy negyvenen
a rendőrautó lámpája eloltva a mentőé fehéren villog
csakhogy ez a fényhatás nem a művészettörténet tárgya
ahogy az ösztönök sem a várostervezésé
Mösziő eltévedtünk
sipog egy női hang a civilizált angol kocsiból
de a tévedés mint eddig is annyiszor még helyrehozható
új útvonal új század új remény
és látni máris a föld csábos vonásait
a Bois de Bagatelle szélén
négy kurvát bugyiban
hazafelé Németország fölött
két lökhajtásos gép találkozik a levegőben
két szárnyas eszme párhuzamos kondenzcsíkjai
(a magasságkülönbség van vagy ezer méter)
a felhőlégvárak habos tornyai közt a megértés paródiája
pipázik az Időleges Kivétel
ki-kibámul a dupla ablakon
a világ üllőjén sárgán izzik a néma kontinens
háborúk után világválságok előtt
most épp az aszálytól
[ Digitális Irodalmi Akadémia ]