Útleírás

Kezdjük a „költészettel”? A tenger, a tenger,
a mennydörgő óriás fehér sapkát viselt
stb., stb.; majd a folytatás: Raina és Julián,
hová lett szemünk titkos összevillanása;
stb., stb.; míg kétségkívül kirajzolódik
a vidéki világfi alakja, amint
az emberiségre köszönti szilvapálinkáját.
Mindez a veszteséglistára írandó.
A nyereség pedig… na épp ez az… hova?
„Megázunk”, dünnyögtem magam elé, „felhősödik…”
„Felhősödik?”, kuncogott Julián, „az a Pirin!”
Közelről persze láttam: közönséges hegy, akár a többi,
ha nagy és szenvedélyes is, mert az erózió
keselyűje marja az oldalát, és sziklatömbjeit
a folyóba zúdítva épít a görgetegből várat
„Théba romjai” stílusban; de mégsem ez,
nem a látvány némított el: a működés,
a lassúbb lélegzet, a ritmus, ahogy ki-bejárunk
a csillagokból épített kapun; valakivel
bámultuk egymást, valami rég elvesztett háború
együgyű katonájával; láttam az arcát,
a kövön felfutó, erőszakos zöld csenevész bokrait;
a mozdulatát, ahogy kitűzte az „örökké élni”
csapzott giz-gazait az elfoglalt magaslatra;
lenyúzott homlokán a szerelem-féle ragyogást;
míg négy sikoltozó keréken kanyarogtunk
a hegybe vágott műúton a szakadék túlsó vége felé.
[ Digitális Irodalmi Akadémia ]