Egy talált vers megtisztítása

A Hungáriában ültünk vagy a Metropolban vagy a Belvárosiban
(nem mindegy?) tizen vagy tizenöten és ráadásul
Andrzej Wajda aki akkoriban (nem mindegy?)
NEM NEM NEM rajtam meg katonaruha és
mindenki röhögött még Wajda is azt kérdezte
(nem mindegy?) holott épp azon az estén
az volt a helyzet (nem mindegy?) NEM NEM NEM
ez is én vagyok de egy másik időben ahol
más ruhák más arcok más körülmények közt nem mindegy hogy
az emlékezetben minden a helyén az utolsó szögig
minthogyha attól (nem mindegy?) NEM NEM NEM
a villámló van két volt között
A Hungáriában ülünk vagy a Metropolban vagy a Belvárosiban
(mindegy) ahol vágni lehetett a füstöt
(hitelt érdemlő részlet) és a kör közepén a beszélgetés
láthatatlan tárgya mint valami elvont bálvány
(amit az elmélyült fecsegés imád) Miklós egyszer
elsírta magát egy versemen szörnyen zavarba jöttem
kifelé bámultam az ablakon mintha nem venném észre
Gyula meg NÁLA EZ KÖNNYEN MEGY IMPULZÍV ALKAT
(bár inkább látszott diplomatának még farmerben is) Apajpusztán
kirohant a díszletkunyhóból A KURVA ÉLETBE
TAMÁSKÁM (kifutott a kamerából a film) amikor
harmadszorra a jelenet végre összejött amikor
fontosak voltunk egymásnak érdek nélkül
(a legfőbb érdek fűzött össze a közösnek képzelt jövő)
amikor (mikor?) a jövő múltja ócska költői közhely
egy zsebtolvaj tettenéréséhez mitől (ez itt a kérdés)
kezdett a fontosság érzete LENNI VAGY NEM LENNI
(sínen vagyunk jöhet az idő mint kilőtt nyíl
és zuhogó patak) ez csapatjáték egy adott pályán ahol
az idő csak (sportkép) a szélen elfutó csatár ahol
érdekeltségünket tárgyilagossággal álcázzuk (így) ahol
egymásra fényképezett sorsunk (ezt hagyjuk) ahol
előbb csak a túl sok vodka aztán (nem mindegy?)
végül az a csúnya veszekedés amikor NEM NEM NEM könnyei
kétoldalt lefolytak az arcán MARHÁRA SÜT A NAP
mondta végül Wajdát egy vöröshajú tolmácsnő fordította
a háború vége felé egy lengyel tiszt megy egy erdőben
fehér zsebkendőjén a fáról lehulló vércsöpp szétterül
fölnéz de nem szól továbbmegy kifelé néztem de félszemmel
láttam még mindig könnyes az arca a láthatatlan
vércsöppet a fehér papíron mert valami eltalálta
A Hungáriában ültünk vagy a Metropolban vagy a Belvárosiban
(és most aztán nyomjuk a verspedált!) előttünk
ritkuló éveink széle a veszélyes sík terep
[ Digitális Irodalmi Akadémia ]