A popzene múzsájához

Na épp ez az, szép hölgy: lakkozott lábujjaidon a világ mocska?
És ha a világ mocskain te vagy a lakk? És ha, tegyük föl,
elfog a röhögés, miközben Jákob öli az angyalt,
mert a szerelésében túl sok a bizsu, és a meztelen szenvedély körül
annyi a drót, mint egy erőműben, míg egy orrhangú bombázó
mélyrepülésben bőgi, hogy „kücsü verégszél”? És ha a magasból
látni az átvert közönséget tetűként mászni a föld hajában,
csatatértől csatatérig, napról napra? És ha egy más látószögből
látni magát a bolygót is, ezt a sivatagpofájú, sápadt nyugdíjast,
ahogy a tavasz pálmazöld gyógyvizében fürdetve meszes sziklatömbjeit
irigyen pislog a galaktika főútvonalain suhanó,
gazdagabb és szerencsésebb csillagok fényszóróiba?
Nem, gyönyörűm, a költészet kitartó és aprólékos önkivégzés.
Kísérlet arra, hogy a bordákkal abroncsos mellkasból kifújjunk
egy teljes égboltnyi lélegzetet. Szembesítés a testtelen tettessel,
aki helyett vállalnunk kell a felelősséget. A költészet az Eleve Bukás;
föllépés a gyönyörködve végigszívott életek csikkjeivel szemetes porondon,
ahol a bohóc arcán valódi vér csorog, miközben előadja
a Szabadság és Egyenlőség világszámát, melyben sírás és röhögés
ugyanazt jelenti: egy őrült és megrögzött elme okfejtését,
hogy a folytonos vereség maga a győzelem, mert fehérje-patáin az őssejt
vonul itt léttől létig az idő térképén bejelölt oázis felé,
míg a szomjúságtól rengő, buckás és szemcsés ürességben
kört körre írva ragyognak konok lábnyomai.
[ Digitális Irodalmi Akadémia ]