Már a neve is fogalomTulajdonképpen nincs különösebb jelentősége a dolognak, talán nem is kellett volna szóba hozni az egészet. Az ember olykor átlapozza az újságokat, a szeme megakad egy-egy vastagtetűs címen vagy egy ötletes hirdetésen – a sajtó munkatársai mindig tudják, hogyan kell a figyelmet felkelteni. Az én figyelmemet például a Heti Világgazdaság október 3-i számában a következő vastagtetűs cím keltette fel.
MENGELE HAGYOMÁNYOKKAL RENDELKEZŐ CSALÁDI IPARVÁLLALAT
A cég neve ismerősnek tűnt, ezért fokozott érdeklődéssel olvastam az ismertetést, miszerint a vállalat sikerét a megbecsült Mengele minőségének köszönheti s a szolid alapelveknek, melyek már a cég alapítóját is vezérelték, ugyanis a szilárd gyökerek több évtizedre nyúlnak vissza. Az ismertetésből megtudtam azt is, hogy a hagyományokkal rendelkező vállalat fejlett technikával működik, amellyel többek között a kórházakban is kihasználhatók a gazdaságos raktározás lehetőségei. Nincs ebben semmi különös. A fizetett hirdetésben egy korrekt német cég ajánlja fel Európa legfejlettebb technikáját, egy szolid hagyományokkal rendelkező vállalat, amely „nemcsak az üzlettársak számára garantál megbízható partnert, hanem az alkalmazottaknak is hosszú távon biztos munkahelyet biztosít. Szociális együttműködési készség jellemzi a Mengele céget…” Ez bizonyára így is van. Nem tudom, miért ütött mégis szíven a korrekt, szakszerű, lakonikus cím:
MENGELE HAGYOMÁNYOKKAL RENDELKEZŐ CSALÁDI IPARVÁLLALAT |