Alterego világ

kezdetben vala a gatyakorc

 

a görcsre kötött gatyakorc gubancát gondos leányasszonyi kezek kimosták-kivasalták; és ebből lett a pertli

 

a festett pertlit topánon csokorra – hajban pántlikára kötötte a tetszenivágyó asszonysokaság

 

a póri pertlit munkába vette a megihletett találékonyság, pántlikátlanította-csokortalanította, gyurmáit gyűrtelenítette, sodrását-bodrását bodortalanította – és lőn ez a mentől előbbkelő szalag

 

az egyvégű szalag még nem volt alkalmas arra, amire szalagiságában alkalmasnak lennie kell, lévén hogy minden egyvégű szalagnak egy a vége. A századfordulóra a csavaros ész kieszelte a csavaros – kétvégű – szalagot, mely az újdándi, körtekertyűs kettősforgattyúk áldásos közreműködésével már jobbra-balra forgatható volt, de még nem tudott semmit

 

ám ahol a fortély az eszéllyel egybefog, ott a lelemény előtt semmi sem lehetetlen. A szaladó szalag második nemzedéke még csak a hangot rögzítette, de az ezredfordulóra felvirradt annak a hajlama is, a csiholtagyúak kutasztanácsa felkutasztalálta azt az univerzál-végtelenszalagot, amely a hangon és a képen kívül azt rögzíti, amit akartok. Az új század darázsdereka táján ránkrobbant a legeslegújabb szélesszalag, amely széltében-végtelen, szegésmentes digit-tubuk-hologrammatikus és oly hallucinogén, hogy félkézzel háromdimenziós élőtestet elevenestül vetít előnkbe s ami már előttünk van – a térbe

 

a minden találmányok világra-tökélt e-betetőzése forradalmasította a szertartásokat: többé nem volt vallás, amely elkívánhatta híveitől, hogy en-testükben, maguk menjenek mecsetbe / zsinagógába / templomba. Üvöltő dervisek módjára, ezernyi-ezer tülekvő szalag szédült forgásában, kitört a közáhítat és feldübörgött a főforgalmi szalagforgalom

 

hangszórók zengik világgá a müezzint, a buddhista gongot, a Taót, a Sintót, a harangzúgást. A Pamír Fennsíktól a délamerikai Pampákig, a Bermudai Háromszögtől a Márialátó Kis Szent Pucella fogadalmi templomáig – a minaretek hegyén lógó otromba hangszórókból, a campanilék hangvető zsalugáterein át, minden éter minden messzeköröző rádióhullámain ez tölti be a levegőég összeérő, egyetlen univerzál-dobhártyáját; mialatt magukat az imatermeket-és házakat, tabernákulumokat-és katedrálisokat, barlangtemplomokat, dzsámikat-és mecseteket a térbevetített hologram-hasonmások töltik meg a hívők milliárdjaival s vannak gazdag nemzetek, ahol az imával a népek már előlegben vannak

 

a csodák, az Eljövetel, a Feltámadás, a Ramadan, Buddha Zápfoga: minden-de-minden. Hála a hologrammatikus Mindmagosságosnak a Mennyekben, így – szalagról – megoldatott, hogy minden istenháza (minden isten minden háza) mindenkor zsúfolásig legyen és a vallások fennen virágozzanak, anélkül hogy emiatt a híveknek, akár a tespedésben, akár ügyes-bajos dolgaikban zavartatniuk kellene magukat

 

szela

[ Digitális Irodalmi Akadémia ]