A tanár
Quousque tandem abutere Catilina |
képeztem át magam, hogy legalább |
térképen láthassam Perugiát. |
Nézzék, kérem, a néptribunok |
lábnyomát, az esti varjakat, |
a lávakövek mozdulatait – |
csöngettek – főbb terményei: rizs, |
burgonya, cukorrépa, szőlő, a havasi |
legelőkön szarvasmarhát tenyésztenek. |
|
Később megrótt az igazgatóm, hogy |
nem támogattam a rongybegyűjtést: |
„Nem elég aktív a kolléga.” |
„Ciceró?” – mondta egy gyerek – „a Ciceró! |
Megint fönn jár a Via Appián.” |
|
Falerno édes szőlőskertje! Inni kezdtem. |
|
Én nem tudom, hol vesztettük el |
egymás lábnyomát – quousque tandem – |
igenis, indulok – még egy folyosóügyelet |
|
|
|