A tanár

Quousque tandem abutere Catilina
patientia nostra –
aztán földrajz-szakosnak
képeztem át magam, hogy legalább
térképen láthassam Perugiát.
Olyankor utazunk.
Nézzék, kérem, a néptribunok
lábnyomát, az esti varjakat,
a lávakövek mozdulatait –
csöngettek – főbb terményei: rizs,
burgonya, cukorrépa, szőlő, a havasi
legelőkön szarvasmarhát tenyésztenek.
Később megrótt az igazgatóm, hogy
nem támogattam a rongybegyűjtést:
„Nem elég aktív a kolléga.”
„Ciceró?” – mondta egy gyerek – „a Ciceró!
Megint fönn jár a Via Appián.”
Falerno édes szőlőskertje! Inni kezdtem.
Én nem tudom, hol vesztettük el
egymás lábnyomát – quousque tandem
igenis, indulok – még egy folyosóügyelet
hátra van –
[ Digitális Irodalmi Akadémia ]