Nem azonos

A szebbik arcát, a kisebb pocakját,
a mulandó örökkévalóba
belesimuló képzeletbelit
szerette volna mutatni, akkor is, sőt,
akkor még inkább, amikor
rajtakapták, amikor hirtelen
hahotáznia kellett volna, együtt
kacagni a kacagókkal, zavarba hozni a
pusmogókat, meglepni a szájukat
biggyesztőket, hogy „igen!”, „na és?!”,
s hogy „ki nem?”, amikor még
csukott szárnyakkal átröpülhetett
volna a város fölött, vagy dicsőségesen
lezuhanhatott volna egy tál
töltött káposzta meg egy üveg vörösbor
mellé, amikor semmi értelme sem
volt már a magyarázkodásnak, a
szégyenteljes elkotródásnak, s pláne az
azon való rágódásnak, hogy lám,
hogy ez is, meg az is, hogy nekik bezzeg,
s hogy mekkora marha még mindig,
s hogy ott a tükör, a naptár, s hogy
rusnya is, vén is már, s legalább húsz
kilóval nehezebb a kelleténél, s hogy
dehogy akar ő másnak látszani, csak
folyton elfelejti, hogy nem azonos a
látványával, hogy a teste
ott maradt valahol, és pöffed, jajgat,
rádiózik utána, s időnként vissza
kellene fordulnia hozzá, megnézni,
meglapogatni, megszagolni, gatyába
rázni, s mindenek fölött
tudomásul venni, mi több, azonosulni
vele, s ha képes rá, akkor
megváltoztatni, ha mást nem, legalább a
róla alkotott képét, azazhogy
önmagában feszengő önmagát.
[ Digitális Irodalmi Akadémia ]